Hoe kan ik een mailgroep aanmaken?

Hoe kan ik een mailgroep aanmaken?

Vanwege problemen is onderstaande video tijdelijk niet van toepassing en dien je mail instellingen in het Technical Controlpanel (Plesk) uit te voeren.

Email-forwarding is het direct doorsturen van alle email die in een bepaalde mailbox binnenkomt naar een bepaald emailadres. Dit noemen we ook wel een mail-redirect. Als je meerdere emailadressen opgeeft, wordt dit een mailgroep. 

Video

In deze video leggen we je uit hoe je dat instelt. Vanaf  2:14 min .


Handleiding

  1. Log in op Mijn Alphamega Dashboard
  2. Ga naar het product waar je de mailbox bij hebt gemaakt (Hosting, TopSite, Email)
  3. Klik op de betreffende domeinnaam om naar de instellingen te gaan
  4. Klik op Email Management. Je ziet nu een overzicht van je mailboxen (Mailboxen beheren)
  5. Klik, achter de mailbox waarvan je de inkomende emails wilt doorsturen op "Email doorsturen"
  6. Vink het vakje aan voor "Zet mail doorsturen aan"
  7. Vul nu de emailadressen in waar de mail naar doorgestuurd moet worden. Één emailadres per regel. 
  8. Klik op Opslaan

Nu wordt alle email die aan deze mailbox geadresseerd is niet alleen bewaard in deze mailbox, maar ook doorgestuurd naar de opgegeven emailadressen. Hiermee kun je bijvoorbeeld tijdelijk alle emails naar een collega doorsturen, als je op vakantie bent. Of een mailgroep aanmaken waarbij alle inkomende emails naar bijvoorbeeld alle leden van een koor of bestuursleden of verkoopteam gestuurd worden.


Tips

LET OP!  Wanneer je een doorverwijzing op een actieve mailbox aanmaakt, dan betekent het dat er een kopie van de mail wordt doorgestuurd. Dit wil zeggen dat de originele mail in mailbox bij Alphamega wordt bewaard. Dit kan ertoe leiden dat je mailbox na verloop van tijd vol raakt waardoor je geen mail meer kunt ontvangen (krijg je op tijd een melding van).
 Wanneer het de bedoeling is dat je de mail alleen doorstuurt, maar je wil de mailbox zelf niet gebruiken, dan raden wij je aan om de mailbox uit te schakelen. Hiermee wordt de mail wel doorgestuurd, maar niet op onze server opgeslagen.  

Om een mailbox uit te schakelen log je in op je Technical Control Panel en klik je op "Mail". Vervolgens klik je op de mailbox (email adres) waar het over gaat en haal je bij Algemeen het vinkje voor 'Postvak' weg. Wanneer je dit vinkje hebt weghaalt. zal de mailbox worden uitgeschakeld. 

LET OP!  Wanneer je dit doet en op OK drukt zal de mailbox meteen worden uitgezet. Eventuele ongelezen emails die dan nog op onze server staan zullen dan direct worden verwijderd. Controleer dus eerst goed of je alle mail hebt opgehaald, voordat je deze actie onderneemt. 

    • Related Articles

    • Hoe kan ik een emaildoorverwijzing (redirect) maken?

      Email-forwarding is het direct doorsturen van alle email die in een bepaalde mailbox binnenkomt naar een bepaald emailadres. Dit noemen we ook wel een mail-redirect.  Video Vanaf 2:14 min. Handleiding Log in op Mijn Alphamega Dashboard Ga naar het ...
    • Hoe kan ik een mailbox aanmaken en instellen in Mijn Alphamega Dashboard?

      Geavanceerde instellingen kun je in het Technical Controlpanel (Plesk) uit te voeren. Zie: Email Instellingen in het Technical Controlpanel In deze video laten we zien hoe je: een mailbox aanmaakt [0:00] je emailwachtwoord opnieuw kunt instellen ...
    • Hoe kan ik een database aanmaken?

      Om een database aan te maken moet je inloggen op Mijn Alphamega ( https://mijn.alphamega.nl/ ). Klik nu in het menu op Diensten en vervolgens op het pakket van de domeinnaam waarvoor je een database wilt aanmaken. Klik nu op je domeinnaam. Je krijgt ...
    • Hoe kan ik een autoresponder instellen?

      Een autoresponder is een email waarvan je zelf de onderwerpregel en de inhoud kunt bepalen, die automatisch gestuurd wordt naar iedereen die naar het emailadres mailt waarvoor de autoresponder is ingesteld en geactiveerd.  Om dit in te kunnen stellen ...
    • Kan ik een 'catch all'-emailadres ('catch to'-emailadres) instellen?

      Een catch-all emailadres is een mailbox (emailadres) waar alle emailadresvarianten waar geen mailbox voor aangemaakt is, naar doorgestuurd worden. Hier zitten veel voordelen aan. Als iemand per ongeluk een typfout maakt in het deel voor het @ dan ...