Hoe kan ik een autoresponder instellen?

Hoe kan ik een autoresponder instellen?

Een autoresponder is een email waarvan je zelf de onderwerpregel en de inhoud kunt bepalen, die automatisch gestuurd wordt naar iedereen die naar het emailadres mailt waarvoor de autoresponder is ingesteld en geactiveerd. 


Om dit in te kunnen stellen moet er wel eerst een mailbox aangemaakt zijn. Wil je weten hoe je een mailbox aanmaakt in het Dashboard? Klik hier .  

Video

Vanaf   5:26 min.

Handleiding

  1. Log in op Mijn Alphamega Dashboard
  2. Ga via diensten naar het product waar je de mailbox bij hebt gemaakt (Classic, Hosting, TopSite, Email)
  3. Klik op de betreffende domeinnaam om naar de instellingen te gaan
  4. Klik op Technical Control Panel en klik op de button om direct in te loggen op Plesk
  5. Ga naar E-mailadressen
  6. Klik het emailadres aan waarvoor je de autoresponder wil instellen
  7. Klik op het tabblad Automatische beantwoording
  8. Vink bovenin ‘Automatische beantwoording activeren’ aan
  9. Als je de onderwerpregel zo laat als deze ingesteld is, zal de onderwerpregel van degene die je gemaild heeft gebruikt worden. Er komt dan alleen Re: voor te staan (van Reactie).
  10. Kies of je platte tekst of een html-mail met opmaak wilt terugsturen
  11. Laat de codering staan op de standaard (UTF-8)
  12. Vul het bericht in wat je wil terugsturen. Bijvoorbeeld: "Ik heb je email ontvangen, maar ik kan die pas na woensdag beantwoorden omdat ik naar een conferentie ben."
  13. Optioneel: kun je tijdens je afwezigheid alle email laten doorsturen naar een collega. Als je dat wil, geef dan ook het emailadres in bij "Doorsturen naar:". Wil je dit niet, laat dit veld dan leeg. 
  14. Klik op Opslaan
Tips
De autoresponder stuurt standaard één email terug naar de afzender. Dat is zo ingesteld, voor het geval dat de verzender toevallig ook een autoresponder ingesteld heeft staan. Om te voorkomen dat de twee mailboxen met de email gaan ping-pongen, wordt er altijd maar één keer een mail terug gestuurd. :-) 

Tip: Voer even een testje uit vanuit een ander emailadres of vraag aan een vriend of kennis of ze even een mailtje willen sturen naar het emailadres waarop je de autoresponder hebt ingesteld. 

Tip:  Zet een reminder in je agenda om de autoresponder weer uit te zetten, als het je bedoeling is dat deze maar voor een bepaalde periode moet werken. Of stel dit direct bij de autoresponder in.

Je kan de autoresponder aanpassen of uitzetten door opnieuw naar 'Email Management' te gaan in je Dashboard en achter het emailadres van je keuze te klikken op 'Auto-Reply en daar het vinkje bij 'Zet automatisch antwoorden aan' uit te vinken. That's it! Makkelijk he? 


    • Related Articles

    • Hoe kan ik een mailbox aanmaken en instellen in Mijn Alphamega Dashboard?

      Geavanceerde instellingen kun je in het Technical Controlpanel (Plesk) uit te voeren. Zie: Email Instellingen in het Technical Controlpanel In deze video laten we zien hoe je: een mailbox aanmaakt [0:00] je emailwachtwoord opnieuw kunt instellen ...
    • Hoe kan ik een email-alias instellen?

      Een email-alias is een alternatieve naam voor dezelfde mailbox. Een soort schaduw-adres. Wanneer je een email-alias instelt, kun je via één mailbox twee emailadressen gebruiken. Het emailtje dat verstuurd wordt naar de email-alias, komt zo binnen in ...
    • Hoe kan ik mijn mailbox opschonen?

      Als je mailbox helemaal vol zit kan er geen nieuwe mail meer bij. Dat kun je oplossen door je mailbox groter te maken of door een deel van je (oude) emails te verwijderen. In dit artikel gaan we je uitleggen hoe je een deel van je mail kunt ...
    • Hoe kan ik mijn mailbox vergroten of verkleinen?

      In Mijn Alphamega Dashboard, bij het pakket waar je emailadres aanhangt, bij Email Management, achter het emailadres in kwestie op de link "Pas grootte aan" klikken.  Video Vanaf 1:45 min. Handleiding Log in op Mijn Alphamega Dashboard Ga naar het ...
    • Email Instellingen in het Technical Controlpanel (Plesk)

      Email Instellingen in het Technical Controlpanel Binnen het Technical Controlpanel (Plesk) kun je snel en meer geavanceerde email instellingen toepassen. In dit artikel laten we je zien hoe je verschillende emailinstellingen kunt doen in het ...